maandag 23 maart 2009

11) Zelfgeformuleerde opdracht



En hier heeft u de uitwerkingen in de inkt. Waarschijnlijk komt er nog meer bij. Namelijk de kleur om de ogen van de doelgroep te trekken.


Hierboven ziet u de schetsen van mijn 3 illustraties.

Hieronder ziet u de eerste kennismaking met de sierlijke jugenstilische lijnbewerkingen....
Dit waren de eerste proefjes...


Voor mijn zelfgeformuleerde opdracht ben ik bereid om een van mijn inspiratiebronnen aan het licht te brengen. Mijn stijl is vooral gestileerd visualiseren met betrekking tot strakke lijnen. Ook ben ik de laatste BPV periode ondergaan bij een grafisch communicatie bureau. Hierdoor ben ik ook sterk geïnteresseerd geraakt in het typografische gedeelte van designing. Voor mijn eigen opdracht, wil ik gewoon heel graag een keer in de buurt komen van één van mijn grootste idolen op dit gebied.
Mag ik u voorstellen aan:
http://siscottstudio.com/


Als u bij zijn werk gaat kijken ziet u dat hij heel strak en heel gedetailleerd met typografie en lijngebruik omgaat. Dit wil ik kunnen beheersen en eventueel verder toepassen voor verdere ontwikkelingen van mijzelf. Wat trouwens wel echt grappig is, is dat deze persoon ook weleens dieren heeft gemaakt, nagebootst met deze stijl. Zelf heb ik ook zoiets eerder gedaan. Het lijkt me lijk om dit te combineren. Deze idool heeft ook een eigen creatieve stijl gemaakt. Uiteraard moet ik zelf ook eens aan de gang gaan met het zoeken naar een eigen creatie. Misschien dat ik er zelf nog mijn eigen dingen aan kan toevoegen. Maar ik heb gewoon dwang om dit te kunnen beheersen.
Hieronder zie je mijn eigen stijl met betrekking tot het illustreren van bepaalde beesten:

Zoals u ziet, heb ik nog veel te leren om hier dichtbij te komen.
Wat wil ik nou echt bereiken en maken voor deze module?


Illustratie materiaal voor in het tijdschrift.
Illustratie materiaal voor in mijn portfolio.
Stijl beheersing.
Nieuwe mogelijke tak aanboren op mijn vaardigheden.
3 Mooie illustraties.
Typografie met beeld combineren.
Het kunnen nabootsen van deze illustraties.
Mijn software kennis perfectioneren.
Het beoefenen van een (mogelijk) nieuwe stijl .
Typografisch vooruitgaan wat ik later kan gebruiken in mijn Grafisch vormgeven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten